Avgående
DatumTidFlightTillFlygs avAnmärkning
2017-08-1818:25FR7426AlicanteRyanairDeparted 18:25
Ankommande
DatumTidFlightFrånFlygs avAnmärkning
2017-08-1818:00FR7427AlicanteRyanairLanded 17:41

Vi reserverar oss för eventuella ändringar. Ändrad avgångstid innebär inte automatiskt ändrad incheckningstid.

Du är här:

Flygrädsla

Det finns många som känner oro inför flygresan. Ungefär var femte svensk är rädd för att flyga. Men det finns sätt att besegra din rädsla. Här har vi listat några tips.

Tips för dig som känner oro och rädsla inför flygresan

  • Se till att du är utvilad och att du har ätit ordentligt innan resan.
    Kroppen förbränner socker snabbare under stress.
  • Ha god tid på dig och se till att vara på flygplatsen i tid.
    Om du anländer för sent riskerar du att bli ännu mer stressad.
  • Be att få en plats långt fram i planet där planet är mest stabilt. Om du lider av höjdrädsla undvik fönsterplats.
  • Försök att inte dölja din rädsla. Var inte rädd för att berätta för incheckningspersonalen och kabinpersonalen om du är rädd för att flyga. Försök att slappna av och tag gärna med dig en bra bok eller lyssna på musik. Fokusera på din andning och andas långsamt.
  • Undvik alkohol. För mycket alkohol kan öka din känsla av att vara utom kontroll. Undvik även att dricka kaffe, eftersom stora mängder koffein stimulerar kroppen och du reagerar som om det var adrenalin. Drick istället mycket vatten under flygningen.
  • Rör på dig under resan. Res dig och sträck på dig eller gå några steg när du inte behöver sitta fastspänd.